Lankytojai galės pailsėti nuo Dubajaus karščio, žvelgdami į grafiškus lietuviškos žiemos peizažus. Lietuvos paviljono „Openarium“ tikslas – vaizduoti Lietuvą kaip atvirą kūrybai, tvarumui, bendruomeniškumui ir naujovėms šalį, ir ši unikali fotografijų paroda puikiai tą atspindi. Savo serijoje „Saulės grafika“ autorius labai jautriai per minimalistinės fotografijos estetiką kelia tvarumo, atsinaujinančios energijos ateities bei klimato kaitos klausimus.
Gausiai susirinkusiems Lietuvos paviljono antrame aukšte parodos atidarymo dalyviams A.Repšys pasakojo apie savo fotografijas, kuriamas pasitelkus bepilotį orlaivį, bei apie jo nuolat dokumentuojamą Lietuvos atsinaujinančios energetikos augimą bei kaitą. Autorius su svečiais pasidalijo žinia, jog jam buvo leista kartu su profesionaliu drono pilotu apskristi „EXPO 2020 Dubai“ teritoriją bei padaryti unikalių šios erdvės kadrų, kurie artimiausiu metu taip pat atsidurs ekspozicijoje.
„Nepakartojamas jausmas skraidyti virš šių įmantrių, savitų pastatų ir erdvių, stebėti ir fiksuoti jų tarpusavio formų žaismą“, – dalijosi A.Repšys.
Menininkas savo objektyvą dažnai nukreipia ir į įvairius visuomenei svarbius klausimus, nes įsitikinęs, kad turi kalbėti apie problemas, kurias mato ir jaučia savo aplinkoje, tokias kaip žmogaus įtaką gamtai, žmogaus teisių klausimai ar klimato atšilimas. Šįkart autorius stengiasi subtiliai ir neįkyriai priminti žiūrovui, kad klimato atšilimo klausimą galime išspręsti visi kartu ir kad kiekvienas turime pasirinkimą, net ir kalbant apie tokią kasdienę būtinybę kaip elektros energija – atsinaujinantys energijos šaltiniai, tokie kaip darbuose užfiksuotos užtvankos, vėjo jėgainės ir saulės baterijos yra būdas pristabdyti mūsų planetą žalojančius procesus.
Šioje A.Repšio serijoje saulės įkaitintos šiuolaikinės atsinaujinančios energijos technologijos susitinka su gausiu sniegu ir kartu pasineria į juodos ir baltos, linijų ir taškų šokį, kurį stebėdamas žiūrovas pats nejučia gali pradėti suktis šio šokio ritmu.
„Panevėžio krašto“ inf.