Labai lengva ir šventiška
Dailininkų sąjungos Panevėžio skyriaus būstinėje, „Galerijoje XX“, visą mėnesį kvies tradicinė kalėdinė paroda – lankytojai galės įsigyti patikusį kūrinį. Prie kiekvieno tapybos ar keramikos darbo prikabinta ne tik autoriaus pavardė bei pavadinimas, bet ir kaina.
Tradicija, baigiantis metams surengti mūsų mieste gyvenančių profesionalių kūrėjų ekspoziciją-pardavimą, gyvuoja jau daug metų.
„Gilaus meno čia ieškoti nereikėtų, paroda neturi pavadinimo, nėra vieninga konceptualia prasme, tapytojai ir keramikai rodo tai, kas, jų manymu, tinka pirkti. Nepaisant to, ekspozicija pavyko: estetiška ir lengva, vieninga spalvų gama ir šventiška“, – sakė Dailininkų sąjungos Panevėžio skyriaus vadovas Tomas Rudokas.
Mažoje salėje sutelpa 18-os autorių kūriniai.
Tikrina, ar kiaušiniai skysti?
Šįkart akį traukia linksmasis menas: Jūratės Kirtiklytės kompozicija „Angeliuko Rapoliuko paštas“, padaryta iš senos geležinės pašto dėžės ir ją aptūpusių dangaus žydrynės spalvos paukštelių – magnetukų.
Lankytojai šypsosi ir žiūrėdami į Giedriaus Mazūro keramikinius indus. Vieno viduje pūpso du kepti kiaušiniai, dažnas baksteli pirštu, ar tikrai dirbtiniai? Žvelgiant į kitą atrodo, jog tas sklidinas šaltibarščių, po trečią išmėtytos saulėgrąžos, o ketvirtojo dugne gražiai išdėlioti sausainiai.
Pasak T.Rudoko, vis pasitaiko bandančių tuos sausainėlius paimti, tada nustemba, jog šie priklijuoti, o pakrapštę pirštu nustemba dar labiau: jie gi moliniai!
Tekstilės gerbėjai tiesia rankas paglostyti Vieros Olšauskienės paveikslą – sniego sūkuryje besisukančius veltus baltus arklius.
„Dažnas mūsų galerijos lankytojas autorius atpažįsta iš braižo“, – neabejoja T.Rudokas.
Su niekuo nesupainiosi daugiaprasmės Irinos Nosovos tapybos, T.Rudoko dekoratyviųjų spalvinių dėlionių, Dianos Rudokienės subtilių, debesų minkštumą primenančių mažo formato drobių, Savirijos Kaziūnaitės meninės išraiškos gobelenuose, Ričardo Ničajaus stilizuotų piešinių.
Dvigalvė dėželė ir net kabantys namai
„Turim „jauną“ autorių, tik šiemet į Dailininkų sąjungą įstojusį talentingą menininką ir dailės pedagogą“, – pašnekovas rodo itin tapybišką Dariaus Misiūno drobę.
Parodoje savo darbais visiškai neatpažįstamas Girmantas Rudokas, žiūrovą šįkart jis nustebina estetiškais koliažais iš stiklo ir drobėje tapytais personažais, dar dekoratyviomis dėlionėmis.
Keramikės Vilijos Balčiūnienės dvigalvė dėželė prašosi pas tuos pirkėjus, kurie turi daug erdvės, o štai jos šamotiniai indeliai yra ne tik meno kūrinys, bet ir drąsiai gali būti šaunami į orkaitę su maistu, mat dengti specialia, nenuodinga glazūra.
Jei labai užsižiūrėsi, eidamas skersai salę būtinai atsitrenksi į kabančius žaismingus namelius. Jie – T.Rudoko kūrinys.
„Gavau ąžuolo pagaliukų, pasibovijau, ir per kelis vakarus – štai, nameliai“, – šypsosi pašnekovas.
Dieną lankytojų nedaug, bet vakare, kai panevėžiečiai ateina į centrą pažiūrėti eglės, jie žvalgosi ir pro galerijos langus.
„Kai kada pabūnu iki vėlumos“, – sako T.Rudokas.
Pasak jo, panevežiečiai kol kas perka smulkius kūrinėlius.
„Pandeminės Kalėdos kitokios, viskas sulėtėję, menininkų gyvenimas ypač, bet tikimės, jog ir viena kita drobė švenčių proga pas ką nors iškeliaus“, – viliasi jis.
Prierašai po nuotraukomis:
1. G.Mazūro „Šaltibarščiai“.
2. S.Kaziūnaitės „Aš toks“.
3. J.Kirtiklytės „Angeliuko Rapoliuko paštas“.
4. D.Misiūno „Mergina su plokštele“.
5. D.Rudokienės „Bičiulystė“.
6. T.Rudoko „Miniatiūra“.
7. V.Balčiūnienės keramikinė dėželė.
8. I.Nosovos „Pilnatis“.
9. R.Ničajaus „Be pavadinimo“.
10. M.Breivos „Keturi indai“.
A.Švelnos nuotr.