Be šio vyro, rokiškėnai taip pat siūlė krepšininką Šarūną Vingelį – jo kandidatūrą teikė Obelių bendruomenė – bei disidentą, Laisvės premijos laureatą Petrą Plumpą – jo kandidatūrą pateikė neformali Sąjūdžio grupė.
Labai nustebino mero R.Godeliausko komentaras apie tai vietos spaudoje.
Kalbėdamas apie P.Plumpą, meras akcentavo Lietuvos pasipriešinimo sovietiniam okupaciniam režimui dalyvio, Vyčio Kryžiaus ordino Komandoro kryžiaus (1999 m.), Lietuvos nepriklausomybės medalio (2000 m.) ir Laisvės premijos laureato (2023 m.) apdovanojimus, bet sakė, kad buvo susidurta su biurokratinėmis kliūtimis.
P.Plumpa yra Lietuvos neginkluoto antisovietinio pasipriešinimo dalyvis, pogrindinės spaudos leidėjas ir publicistas, politinis kalinys, žurnalo „Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronika“ bendradarbis.
„Pagal garbės piliečio vardo suteikimo nustatytas taisykles, kandidatūras teikia organizacija ar žmonių grupė ir pasirašo ne mažiau kaip 20 žmonių. Šiuo atveju kandidatą mums pateikę asmenys nėra oficialios organizacijos atstovai ir net nėra surinkta reikiamo kiekio parašų – iš viso vos 6 parašai. P.Plumpos kandidatūrą jie galės teikti kitąmet, bet privalo išlaikant visus reikalavimus ir procedūras“, – tai mero R.Godeliausko kalbos citata iš laikraščio „Rokiškio sirena“.
Meras pasigedo dviejų dalykų – to, kad kandidatą P.Plumpą pasiūlė ne oficiali organizacija ir kad pasirašė tik šeši žmonės.
Teikiant dokumentus, žinojome procedūras, tik gal ne visai taip surašėme. Mūsų raštą pasirašė šeši žmonės, bet už jų nugarų – rimtos visuomeninės ir valstybinės organizacijos: „Caritas“, Obelių muziejus, Rokiškio tremtinių ir politinių kalinių klubas, ateitininkai ir kuriems atstovauja jų išrinkti ar skirti vadovai. Ta pati situacija ir su Sąjūdžiu. Ir tegul tai būna neformali grupė, bet niekas Sąjūdžio oficialiai nepanaikino. Jis buvo ir yra gyvas, jo žmonės vis dar atstovauja rajonui, teikia tam pačiam merui įvairius siūlymus, komentuoja politinius įvykius rajone ir už jo ribų, reguliariai mini sukaktis, įvykius. Dar įdomiau ir daugiau klausimų kyla ir dėl mūsų raštą pasirašiusio kunigo dekano Eimučio Noviko pavardės – jis juk atstovauja šimtams tikinčiųjų rajone.
Ir, pasirodo, to dar nepakanka. Trūko parašų pagal biurokratinį reglamentą.
Bet juk teikiant dokumentus apdovanojimui ir juos svarstant buvo pakankamai laiko komisijai informuoti patį teikėją ir skubos tvarka surinkti likusius keliolika parašų. Juos surinkti – vienas juokas. Daugybė žmonių pažįsta ir gerbia P.Plumpą.
Tačiau biurokratai nesivargino. Pasielgė taip, kaip surašyta garbės piliečio vardo suteikimo nustatytose taisyklėse. O juk tas taisykles ir surašė tokie patys biurokratai.
Taigi išeina – meras gyvena pagal visas biurokratines taisykles. Žmoniškumui vietos čia nėra. Man, tremtiniui ir Sąjūdžio žmogui, net baugu pagalvoti, kad po 34 nepriklausomybės metų sugrįžome ten, kur buvome visus 50 metų ir kad net aršiausi rajono komunistai Atgimimo metu taip nesielgė, kaip pasielgė ši komisija, kurią sudarė trys mero, trys administracijos direktoriaus ir penki visuomenės skirti „ekspertai“: po 1 asmenį deleguoja Kultūros ir turizmo taryba, Jaunimo reikalų taryba, Nevyriausybinių organizacijų taryba, Bendruomeninių organizacijų taryba, Sporto ir sveikatinimo taryba.
Tai, kad rajonas seniai raudonas, žinome ir matome. Bet kad dar taip ims ir išsityčios iš Laisvės šauklių – tai jau per daug.
Vietoj patrioto, mūsų epochos šviesulio ir sąžinės, 15 metų kalėjusio sovietų lageriuose ir 45 metus iš savo 85-erių gyvenimą paskyrusio kovai už Lietuvos laisvę, nepriklausomybę ir krikščioniškąją mintį, komisija pasirinko Kalėdų senį – žiemos simbolį.
Tai apie kokias vertybes galima kalbėti Vasario 16-ąją – tą dieną, kai tas pats rajono meras kabins regalijas naujam rajono garbės piliečiui?
Gal meras ir komisija nežino, kas yra Vasario 16-oji ir kaip reikia švęsti tokią dieną?
Jei komisija nematė reikalo apdovanoti sportininko, nes ji tai padarys per sportininkų pagerbimo vakarą, tai kodėl pono Bagdono neapdovanojus per Naujuosius metus ar Kalėdas, kita kokia panašia proga?