Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazija kartu su finansinio raštingumo ir verslumo ugdymo organizacija „Lietuvos Junior Achievement“ ir Panevėžio švietimo centru organizavo respublikinę metodinę praktinę konferenciją „Mažais žingsneliais finansinio raštingumo ir verslumo link“. Konferencijos tikslas - stiprinti mokytojų finansinio raštingumo ir verslumo dalykines ir didaktines kompetencijas, pristatyti efektyvias finansinio raštingumo veiklas, organizavimo metodikas, skleisti patirtį, papildyti savo „profesijos portfelį“ naujais metodais. Savo įžvalgomis apie mokinių ir mokytojų finansinio raštingumo ir verslumo kompetencijų svarbą bei progimnazijoje kryptingai vykdomas veiklas šioms mokinių kompetencijoms stiprinti pasidalino progimnazijos direktorė Vilma Petrulevičienė. Apie finansinio raštingumo ir verslumo kompetenciją, kaip vieną svarbiausių šiandienos žmogaus kompetencijų, kalbėjo ir Panevėžio miesto savivaldybės mero pavaduotojas Lauras Jagminas. Panevėžio miesto savivaldybės tarybos švietimo, mokslo ir jaunimo reikalų komiteto pirmininkė Loreta Masiliūnienė, sveikindama konferencijos dalyvius, linkėjo progimnazijos bendruomenei ir toliau skleisti gerąją patirtį. Finansinis raštingumas ir verslumas susijęs su kūrybingumu ir pasirengimu rizikuoti bei gebėjimu planuoti ir valdyti procesą siekiant tikslų ir svajonių įgyvendinimo. Konferencijos dalyviai dalijosi praktiškai išbandytais įvairiais aktyvaus mokymo(si) metodais, verslo žaidimais, verslo įmonės imitavimu, įvairių atvejų ir situacijų analize, patyrimo pratimais, mokymu(si) bendradarbiaujant, komandiniu darbu, projektų ir problemų sprendimo metodais, atvira mokinių iniciatyva, galimybėmis rinktis, skaitymo nauda, lyderių aplinka. Džiaugiamės, kad konferencijos dalyviai iš įvairių Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų, Vytauto Didžiojo universiteto, Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto, AB Šiaulių bankas kasdienės bankininkystės departamento, Klaipėdos licėjaus, „Swedbank“ Lietuvoje Finansų instituto, UAB „Versli klasė" savo „profesijos portfelį“ papildė metodinėmis rekomendacijomis, šiuolaikiškų edukacinių priemonių ir erdvių, virtualių žaidimų panaudojimo galimybėmis. Nors pirmuosius finansinio raštingumo pavyzdžius vaikas gauna šeimoje, matydamas, kaip su pinigais tvarkosi tėvai, tačiau didelį poveikį šios kompetencijos ugdymui ir stiprinimui, neabejotinai, daro mokykla. Tikimės, kad įgytą finansinio raštingumo ir verslumo ugdymo patirtį konferencijos dalyviai sėkmingai pritaikys savo bendruomenėse. Kartais žmonės nori daryti būtinai tik didelį žingsnį, jam vis ruošiasi, bet kažkodėl taip ir lieka vietoje... Tie, kurie myli mažus žingsnius, tuo tarpu jau būna toli nuėję... Danguolė Kviliūnienė, Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijos mokytoja metodininkė