Pavasario įsibėgėjimas simbolizuoja ne tik vis labiau atbundančią gamtą, bet ir Panevėžio „Minties“ gimnazijos organizuojamą tradicinį (jau septintą) respublikinį rašinių konkursą, skirtą Gyvybės dienai. O šiais metais tai buvo ir Aukštaitijos paminėjimo 700-ųjų metinių akcentas. Tačiau ne tik gamta džiugino šią dieną, bet ir gausus būrys dalyvių,mokytojų ir mokinių, samprotavusių apie gyvybės svarbą projekto baigiamajame renginyje, vykusiame „Minties“ gimnazijoje, vėliau – Panevėžio lėlių vežimo teatre. Pirmoji renginio dalis vyko projekto šeimininkų namuose: mokiniai, susipažinę su gimnazija, dalyvavo užsiėmime „Robolabas“ patalpose, o mokytojos dalijosi patirtimis seminare „Integravimas kaip kūrybiškumas ir pažinimas“. Antroje renginio dalyje daug gražių ir prasmingų minčių nuskambėjo scenoje, joje išsakyti ir šie ne vienam dalyviui įsiminę „Minties“ gimnazijos direktorės Ramutės Stasevičienės žodžiai: „Kūrybos reikia visur ir visada, o ji neįmanoma be gyvybės“. Tad ypatingą vaidmenį, dalijantis mintimis apie šią neįkainojamą vertybę, ir užima kūrėjas, kuris geba, pasinaudodamas kitokia galia, sudominti mus supančiu pasauliu, jo išlikimu. O galbūt pati gyvybė ir duoda mums impulsą kurti? Gal kaip tik ji suteikia progų kasdien patirti pakilimų ir nuolydžių, pagalvoti, kokia vis dėlto yra gyvenimo prasmė? Gal ir gyvybės skatina siekti tikslo, suvokiant tai kaip tam tikrą misiją? Juk ir pati kūryba yra gyva! Joje viskas realu ir tikra, viskas tarsi atgyja, tampa artima. Taip projekto rezultatus aptardama sakė „Minties“ gimnazijos mokytoja, projekto vadovė Emilija Gedraitienė. Už įvairius pamąstymus rašiniuose padėkota mokiniams ir jų mokytojams iš visos Lietuvos – iš „Minties“ gimnazijos, iš Panevėžio mokyklų ir iš įvairiausių kitų. Juk šiemet atkeliavo 67 darbai. Laureatai 8-10 klasių grupėje – dešimtokė Patricija Ruzaitė iš Vilniaus Simono Daukanto gimnazijos, vyriausiųjų grupėje – vienuoliktokė Alvita Milaševičiūtė iš Visagino „Atgimimo“ gimnazijos. Miela, kad tarp laureatų – ir Panevėžio moksleiviai: jaunesniųjų grupėje III vieta skirta „Minties“ gimnazijos 9 klasės mokinei Andrėjai Jačiauskaitei, o vyriausiųjų grupėje – II vieta mintiečiui dvyliktokui Kristupui Dirsei, III vieta – 5-osios gimnazijos vienuoliktokei Miglei Činčikaitei. Projekto partneriai, „Minties“ gimnazijos bendraminčiai, irgi paskatino gyvybės temą plėtojančių kūrinių autorius. Tarp jų ir panevėžiškių darbai: Panevėžio miesto savivaldybės sveikatos biuras apdovanojo „Vyturio“ progimnazijos aštuntokę Saulę Kaunėnaitę, Panevėžio kolegija paskatino mintietę vienuoliktokę Evą Snieškaitę, E. Mezginaitės biblioteka – „Minties“ gimnazijoje besimokančius Urtę Merfeldaitę ir Rodioną Vanzha, besimokantį ukrainiečių klasėje, o Panevėžio gamtos mokykla savo prizus skyrė dvynėms dvyliktokėms Gretai ir Linai Morkūnaitėms iš „Minties“ gimnazijos. Beje, Gabrielės Petkevičaitės-Bitės bibliotekos dovanėlės iškeliavo Kamilei Grigonytei ( į Kauno Martyno Mažvydo progimnaziją) ir Dovilei Baginskaitei ( į Telšių Motiejaus Valančiaus gimnaziją). Tad projekto atgarsiai pasklido į visus Lietuvis regionus.
Renginio išskirtiniu akcentu tapo teatro magija. Ji taip pat buvo pripildyta gyvybės, juk edukacijoje pristatytos Vežimo teatro lėlės nebūtų tokios gyvos, energingos ir žaismingos be aktorių gyvybingumo. Lėlių įprasmintojai, visai kaip ir rašytojai, yra kūrėjai, tik aktoriai realybėje perteikia net daugiau emocijų, nuotaikų, jausmų, o rašytojai dažniausiai daro tai popieriuje. Vienas iš svarbiausių šio projekto aspektų – galimybė įkvėpti kurti ir motyvuoti įvairiau vertinti gyvybės svarbą. Dalindamiesi savo mintimis ir patirtimis, svečiai, mokiniai ir mokytojai skatino įvairiai suvokti gyvenimo grožį, išnaudoti kiekvieną gyvenimo akimirką. Taip pat pasiūlė įžvalgų ir strategijų, kaip įveikti šiandieninius iššūkius ir rasti prasmę bei tikslą užklupus sunkumams. Mąstydami apie gyvenimo vertę ir jos svarbą, mokiniai pasisėmė motyvacijos daryti teigiamus pokyčius savo gyvenime ir juos supančiame pasaulyje. Tokiu būdu mokomasi prisiimti atsakomybę už savo veiksmus ir visiems stengtis tapti aktyviems bendraminčiams, savo gyvenimo apsuptyje sprendžiantiems įvairias problemas, taip pat mokantis ir iš istorijos.